Thursday, April 7, 2016

Time-ins vs Time-outs (English version)

Recently I read about positive discipline and article established the difference between "time-ins" vs "time-outs". Both concepts aim at changing inappropriate behaviors in children, however differ in the strategy used to achieve this. Time-outs suggests that the child is separated from the environment that caused the misconduct. Psychology recommends that a safe and lonely place is identified, and that a chair is placed there for the child to think. One minute is recommended for every year that the child has. The goal is, that once the time is up, and the child is calm, dialogue with the child about what happened. On the contrary, "Time-ins" seeks to avoid lonely  the child and proposes the parents sit with the child, give a hug, soothed and discuss inappropriate behavior. Always serving as a positive role model in terms of behavioral expectations that facing the child. This type of discipline proposes that rather than punish inappropriate behavior must be understood and modified through dialogue, reflection and emotional connection-parent children. According to the literature it is more beneficial to the child because the time-ins are not punished for having feelings (frustration, anger, sadness, etc.), but that educates with love and positive discipline. Always letting them know that their feelings are accepted, not their actions.

Which of the two types of disciplines Time-outs or time-ins you use? Tell me your experience.

References:
Miller. Judy M. (2016). Time-outs vs Time-ins. Bronx/Riverdale Family Magazine. April vol.: Bronx, NY.

Acosta, Andra. (2016). Time-in como disciplina positiva. Recuperado en http://www.disciplinaconempatia.com/index.php/pages/bebes-0-1-ano/berrinches/142-time-in-2.

Time-ins vs Time-outs

Recientemente leí sobre la disciplina positiva y el artículo establecía la diferencia entre "time-ins" (tiempo adentro) vs "time-outs" (tiempo fuera). Ambos conceptos tienen como objetivo modificar conductas inapropiadas en los/as niños/as, sin embargo se diferencian en la estrategia que se utiliza para lograrlo. El Time-outs propone que el niño/a sea aislado/a del entorno que provocó la conducta inapropiada. La psicología recomienda que sea una silla en un espacio seguro pero solitario y que se determine un minuto por cada año que tiene el niño/a. El objetivo es que una vez termine el tiempo, y el niño/a esté calmado/a se dialogue con el niño/a sobre lo ocurrido. Por el contrario, "Time-ins" busca evitar aislar al niño/a y propone que el padre/madre se sienten con el niño/a, le den un abrazo lo calmen y dialoguen sobre la conducta inapropiada. Sirviendo siempre como modelo positivo en cuanto a las expectativas conductuales que se tienen hacia el niño/a. Este tipo de disciplina propone que más que castigar una conducta inapropiada hay que entenderla y modificarla a través del diálogo, la reflexión y la conexion emocional que progenitores- hijos/as. De acuerdo con la literatura resulta más beneficioso para el niño/a el time-ins porque no se castiga por tener sentimientos (frustración, enojo, tristeza, etc), sino que educa con amor y disciplina positiva. Siempre haciéndoles saber que se acepta sus sentimientos, no así sus acciones.

¿Cuál de los dos tipos de disciplinas Time-outs o time-ins utilizas? Cuentame tu experiencia.

Referencias:
Miller. Judy M. (2016). Time-outs vs Time-ins. Bronx/Riverdale Family Magazine. April vol.: Bronx, NY.

Acosta, Andrea (2016) Time-in como disciplina positiva. Recuperado en http://www.disciplinaconempatia.com/index.php/pages/bebes-0-1-ano/berrinches/142-time-in-2